duminică, 27 ianuarie 2013

Voluntar cu aripi de înger

Anutza Saulea. Foto: Facebook
Generozitatea este o mână de ajutor întinsă de iubirea necondiţionată. Ea te determină deseori să faci un pas către dăruire.
Nu are importanţă de unde vii sau din ce mediu faci parte – dacă ai avut măcar o dată în viaţă sentimentul că poţi să ajuţi pe cineva de lângă tine, înseamnă că ai primul atu pentru a deveni voluntar.
Eu, fiind voluntar la Asociaţia „Ne Trebuie Speranţă”, am şansa de a-mi petrece o parte din timpul meu liber alături de copiii cu Sindromul Down. Am desfăşurat multe activităţi împreună cu ei şi am organizat spectacole caritabile prin care cei cu inima mare le-au dăruit copiilor o mică speranţă.
De fapt, în toate aceste momente în care i-am ajutat să confecţioneze felicitări pentru 8 martie, să pună mărgelele pe o aţă pentru a face o brăţară, să înveţe paşii la anumite dansuri sau să picteze globuleţe de Crăciun, am învăţat ce înseamnă adevărata afecţiune.
Această valoare importantă este benefică pentru sufletele inocente, care ne aşteaptă de fiecare dată cu nerăbdare. Ele nu doresc decât atenţia celor din jur şi un strop din căldura fiecărui suflet. Mare le este bucuria când cineva de lângă ei inventează mici joculeţe în care să-i atragă. De fapt, lucrurile mici şi
banale, precum lipitul hârtiilor sau pictatul baloanelor, sunt cele care le aduc mulţumirea. Oare nu acelaşi lucru ar trebui să facem şi noi, oamenii normali? Să inţelegem că fericirea se găseşte în lucrurile mărunte. E o lecţie pe care nu o poţi învăţa decât dacă ai suflet.
Şi totul este posibil datorită unui adevărat om care coordonează toate activităţile, doamna Silvia Griciuc. Uneori mi se pare că în spatele ei văd aripi de înger. Dumneaei este persoana care se implică în fiecare acţiune şi care ia iniţiativa în orice împrejurare. Datorită ei şi a persoanelor cu suflet mare, copiii cu Sindromul Down au un sediu unde îşi petrec majoritatea timpului şi unde intră în contact cu ceilalţi copii – Şcoala nr. 5.
Este uimitor cum fiecare gest al copiilor te determină să conştientizezi faptul că întreaga viaţă este
o luptă continuă. Ei sunt exact ca ceilalţi, persoane care au soarele în priviri, care au conturat zâmbetul pe faţă, care au montat în suflet diamantul iubirii. Ceea ce trebuie să conştientizeze fiecare persoană este faptul că iubirea este necondiţionată. Fie că eşti mamă, copil, elev, voluntar sau orice altă persoană, pentru persoanele defavorizate poţi fi un adevărat sprijin la nevoie.
A dărui înseamnă a-ţi dedica o parte din inima ta altcuiva. Dăruieşte o picătură din sufletul tău celor care au nevoie de afecţiune! Oferă-le speranţă şi vei vedea cum pe faţa lor se conturează zâmbetul şi ceea ce poate cauţi, oricine ai fi de multă vreme: un suflet!
Anutza Saulea, Grup şcolar «Dimitrie Negreanu» Botoşani 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu