duminică, 27 ianuarie 2013

Viaţa omului - artist continuă şi după ce inima nu mai are bătăi…

Foto: http://www.blog.catalingeorgescu.com/
Multă lume mă întreabă cum este să trăieşti într-un Liceu de Artă sau, mai bine spus, cum este să „supravieţuieşti” într-o lume plină de artişti…
Ei bine, nu e aşa de simplu cum pare. A fi artist nu este acelaşi lucru cu a fi om. De fapt, asta învăţ… să fac diferenţa dintre viaţa mea de pe scenă unde publicul mă aplaudă sau de viaţa mea pe care o pun la picioarele profesorilor universitari atunci când merg la concursuri, iar ei... nu schiţează niciun gest, nu se aplaudă sau nimeni nu îţi face vreun compliment, fie el şi doar cordial şi viaţa mea reală unde muncesc mult, dorm puţin şi niciodată nu am timp suficient pentru oamenii pe care îi iubesc...
Aici învăţ faptul că artiştii nu au suflet, dar în acelaşi timp trebuie să îl dăruiască publicului, un artist trebuie să fie modest, dar în acelaşi timp trebuie să îşi domine auditoriul, sau că un artist nu trebuie să arate niciodată publicului că este sfâşiat sufleteşte de lacrimile şi suferinţele din spatele cortinei...
Viaţa unui artist se naşte odată cu ridicarea cortinei, continuă în lumina reflectoarelor şi se stinge odată cu aplauzele publicului. Viaţa omului artist continuă şi după ce inima numai are bătăi pentru că rămâne în bucuria celor ce l-au aplaudat.
Un artist moare de mii de ori la picioarele publicului şi reînvie iar şi iar, mai complet sau nu, mai bine pregătit sau nu...
Cu toate că a fi artist înseamnă să îţi minţi publicul cu zâmbetul pe buze, nimic nu se compară cu o viaţă dăruită artei... Deşi orele de studiu ajung de multe ori chiar la ordinul sutelor, mereu ai mulţumire sufletească.
Lorena PALADE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu